یافته‌هایی درباره ارتباط زوج‌ها روی فیس‌بوک

facebookقبل از آنکه شما وضعیت (Status) مربوط به روابط خود را در فیس‌بوک به حالت in a relation ( درون یک رابطه ) تغییر دهید، فیس‌بوک از آن با خبر شده است.
چگونه؟ فیس‌بوک روز جمعه و همزمان با روز والنتاین مطلبی را روی وبلاگ خود منتشر کرد که نشان می‌داد در چه زمانی دو نفر وضعیت خود را به in a relation تغییر می‌دهند.
به نوشته فیس‌بوک سه ماه قبل از اینکه یک زوج تصمیم به چنین کاری بگیرند مطالب مشترک زیادی را به اشتراک می‌گذارند (متوسط ۱.۶۷ پست در روز ) اما ۱۲ روز پیش از آن زمان تعداد این پست‌های مشترک به صفر می‌رسد.
فیس‌بوک این اطلاعات را در طی سه سال از روی آمار مربوط به زوج‌هایی استخراج کرده که تاریخ مشخصی را برای ازدواج مشخص کرده‌اند ( و نه فقط وضعیت خود را تغییر داده‌اند) اعلام کرده است.

نمودار مقایسه تعداد پست‌های زوج‌ها قبل و بعد از یک رابطه

یافته‌هایی درباره ارتباط زوج‌ها روی فیس‌بوکاما دلیل این کاهش تعداد پست‌ها بعد از ایجاد یک رابطه چیست؟ فیس‌بوک چنین نتیجه‌گیری می‌کند که احتمالا زوج‌ها تصمیم ‌می‌گیرند زمان بیشتری را با هم بگذارنند تا اینکه همچنان فعالیت‌های آنلاین داشته باشند.
از سوی دیگر فیس‌بوک معتقد است که پس از ایجاد یک رابطه زوج‌ها پست‌های مثبت بیشتری را نسبت به قبل از یک رابطه روی صفحه خود قرار می‌دهند. مبنای تحلیل فیس‌بوک استفاده از شکلک‌های مثبت مثل love، nice و happy و مقایسه آنها با شکلهای hate ، hurt , bad است.
نمودار پست شکلک‌های مثبت و منفی قبل و بعد از یک رابطه

یافته‌هایی درباره ارتباط زوج‌ها روی فیس‌بوک

 

گردآوری: هفته نامه زندگی دوم

منبع: آی تی ایران

Check Also

زمان سنج گوگل فعال شد

زمان سنج گوگل فعال شد

زمان سنج (تایمر) گوگل که از سال 2013 میلادی غیرفعال شده بود ، مجددا فعال شد و این ویژگی به صفحه جست و جوی گوگل بازگشت .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *